Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Skandynawskie ożywienie

Namiary na Morze i Handel, 2005-11-11

Linie promowe łączące nasz kraj ze Skandynawią, po wejściu Polski do Unii Europejskiej zanotowały znaczny wzrost przewozów. Dają się zauważyć pewne nowe zjawiska i trendy, np. "turystyka sklepowa" Szwedów. Masowo odwiedzają oni Polskę, korzystając z promów. Podróżują samochodami osobowymi z przyczepami towarowymi, by w naszym kraju zapełnić je meblami i materiałami budowlanymi. W poprzednim numerze "Namiarów" prezentowaliśmy spedytorów i przewoźników drogowych, wyróżnionych jako "najlepsi klienci Polskiej Żeglugi Bałtyckiej", na obsługiwanych przez tego operatora liniach. Tym razem, przedstawiamy przekrój najaktywniejszych firm korzystających z tych połączeń. Należy jednak pamiętać, że nie jest to "ranking", a firmy podane są w kolejności alfabetycznej. Wiąże się to z faktem, że szczegółowe informacje, dotyczące klientów i wielkości przewozów, należą do najpilniej strzeżonych tajemnic handlowych. Listy swoich klientów nie chcieli nam udostępnić np. inni operatorzy promowi działający w Polsce. Na liniach obsługiwanych przez Polferries przegląd najaktywniejszych klientów przedstawia się następująco: - linia Świnoujście - Ystad: DFDS Transport AB, Pol Truck Sweden AB, Schenker Btl AB/Schenker Sp. z o.o. w Polsce. Wśród polskich załadowców, na uwagę zasługuje Pol-Agent Sp. z o.o. PŻB współpracuje z tą firmą od 2,5 roku i kontakty rozwijają się bardzo dynamicznie. Pol-Agent posiada spore doświadczenie w spedycji. Szykuje się wspólny, nowatorski projekt Pol-Agenta i PŻB, którego armator nie chciał ujawnić (ma zostać zrealizowany na linii Gdańsk - Nynashamn). - linia Świnoujście - Kopenhaga: Trans Cargo i Leman DK, a z Polski: Pekaes MultiSpedytor Sp. z o.o. i Spedycja Międzynarodowa Agroland Sp. z o.o. Gdynia. Ta ostatnia firma, w tym roku, po raz pierwszy, pojawiła się na linii do Kopenhagi, z ładunkami jednej ze skandynawskich firm konstrukcyjno-budowlanych. - linia z Gdańska do Nynashamn: Erontrans s.j., Spedycja Międzynarodowa Agroland Sp. z o.o. i Scandinavian Express Poland Sp. z o.o. Jednym z ciekawszych zadań przewozowych Polferries na tej linii jest duży kontrakt na transport ciągników szwedzkiej firmy Scania. Polska nie jest jedynym krajem docelowym dostaw; w tranzycie przez Gdańsk, firma Scania, przy udziale swoich partnerów, dostarcza ciągniki na Ukrainę i na południe Europy - do Austrii, Włoch. Pewnym symptomem, oznaczającym ożywienie rynku przewozów promowych między Polską a Skandynawią, są starania norweskiej firmy, która ma zamiar utworzyć linię łączącą Świnoujście z jednym z portów w Oslofjordzie. Miałaby ona ruszyć w I półroczu 2006 r. Jako że Norwegia nie należy do Unii Europejskiej, linia taka mogłaby korzystać z możliwości pokładowej sprzedaży bezcłowej. Norwescy przedsiębiorcy rozglądają się za odpowiednim tonażem i organizują u siebie konferencje prasowe, zapowiadające utworzenie połączenia. Pomysł ten nie wywołuje entuzjazmu wśród polskich spedytorów. Przedstawiciel jednej z firm, obsługującej przewozy do Norwegii, stwierdził, że nawet jeśli połączenie takie powstanie, to i tak jego samochody będą raczej korzystały z linii do Ystad i drogi lądowej do Norwegii.
 
PioSta
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl