Ten piękny frachtowiec będzie kolejną nowinką z grodu Gryfa. Buduje go Stocznia Szczecińska Nowa dla holenderskiego
armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V.
"Timca" będzie mogła przewozić zarówno ładunki wtaczane, jak i kontenery. Będzie to więc połączenie kontenerowca z ro-rowcem. Statek będzie można
ładować w pionie i w poziomie. Ładownie prototypu ze Szczecina nie będą miały pokryw.
Dla ładunków toczonych będą cztery poziomy ładunkowe. Na najwyższym przewidziano miejsce na pojazdy i
kontenery.
"Timca" będzie osiągała dużą szybkość i będzie miała bardzo dużą nośność -18 250 ton. Jej długość wyniesie 205 metrów. Pod budowę statku typu ConRo trzeba było zmodernizować mniejszą
pochylnię ośrodka kadłubowego Wulkan. Teraz może przyjmować większe i cięższe kadłuby.
Głównym projektantem jednostki ConRo jest Marek Nowak, którego zespół wyposażył statek w szereg systemów,
m.in. osuszania powietrza, rozbudowaną wentylację, instalację wykrywania dymu.
Przyszły holenderski właściciel statku zamawiał już w Szczecinie specjalistyczne jednostki, m.in. papierowce. W SSN
powstanie sześć jednostek typu ConRo z możliwością budowy dwóch kolejnych.