Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wszechstronny statek

Kurier Szczeciński, 2005-11-08

Ten piękny frachtowiec będzie kolejną nowinką z grodu Gryfa. Buduje go Stocznia Szczecińska Nowa dla holenderskiego armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V. "Timca" będzie mogła przewozić zarówno ładunki wtaczane, jak i kontenery. Będzie to więc połączenie kontenerowca z ro-rowcem. Statek będzie można ładować w pionie i w poziomie. Ładownie prototypu ze Szczecina nie będą miały pokryw. Dla ładunków toczonych będą cztery poziomy ładunkowe. Na najwyższym przewidziano miejsce na pojazdy i kontenery. "Timca" będzie osiągała dużą szybkość i będzie miała bardzo dużą nośność -18 250 ton. Jej długość wyniesie 205 metrów. Pod budowę statku typu ConRo trzeba było zmodernizować mniejszą pochylnię ośrodka kadłubowego Wulkan. Teraz może przyjmować większe i cięższe kadłuby. Głównym projektantem jednostki ConRo jest Marek Nowak, którego zespół wyposażył statek w szereg systemów, m.in. osuszania powietrza, rozbudowaną wentylację, instalację wykrywania dymu. Przyszły holenderski właściciel statku zamawiał już w Szczecinie specjalistyczne jednostki, m.in. papierowce. W SSN powstanie sześć jednostek typu ConRo z możliwością budowy dwóch kolejnych.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl