Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Portowcy apelowali

Kurier Szczeciński, 2005-10-27

- Mam nadzieję, że sytuacja portów w Szczecinie i w Świnoujściu, ich przyszłość i możliwości rozwoju stanowić będą ważny punkt w państwa działalności w Sejmie - powiedział do świeżo upieczonych parlamentarzystów Dariusz Rutkowski, prezes portów u ujścia Odry. Potem portowcy wyłożyli gościom, co udało im się zrobić. Dyrektor finansowy Dariusz Bernacki poinformował o zakończonych pomyślnie negocjacjach z Bankiem Światowym o finansowaniu budowy centrum logistycznego oraz terenów pod bazę kontenerową. Z kolei Roman Pomianowski, dyrektor ds. inwestycji, stwierdził, że inwestycje są konieczne, gdyż modernizują się porty niemieckie i zbudowano śródlądowy port w Schwedt, który staje się konkurentem Szczecina w walce o ładunki. Wskazał też na niekorzystne zjawiska w samej Polsce, które mogą przyczynić się do obniżenia rangi naszych nabrzeży na międzynarodowej mapie transportowej. - To plany budowy terminalu przeładunku rudy w Gdańsku, gdy port w Świnoujściu jest doskonale przygotowany do obsługi tego ładunku - relacjonuje Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy zarządu portów. Problemem jest także niepotrzebna konkurencja z kolejami, która powoduje, że polski węgiel przewożony jest wagonami do Niemiec. - Przy dobrze i kompleksowo realizowanej polityce transportowej państwa statki z węglem mogłyby wypływać z polskich portów - uważa Sobecki. Na spotkaniu wspomniano o konieczności ułatwienia dojazdu do obu portów i niezrealizowanym programie poprawy żeglowności Odry, co wciąż nie ułatwia pracy załogom barek. Włodzimierz Kotwas, dyrektor ds. rozwoju portów przypomniał posłom, że w sferze koncepcji jest także środkowoeuropejski korytarz transportowy, który mimo lobbingu w Szwecji nie znalazł się w oficjalnych dokumentach unijnych. Co do pola pod muł z pogłębiania portowych kanałów, to na razie port ma go gdzie składować. Przypomnijmy, że resort środowiska nie zgodził się na budowę pola pod taki urobek w rejonie jeziora Dąbie. - Obecnie stosujemy rozwiązania doraźne, ale ten problem musi w możliwie najkrótszym czasie zostać rozwiązany. Liczę na państwa - powiedział Rutkowski. Portowcy są też gotowi do przyjęcia budowy morskiego terminalu importu skroplonego gazu ziemnego. Gotowi są też udzielić potencjalnemu inwestorowi wszelkiego wsparcia. W imieniu parlamentarzystów poseł Stanisław Wziątek zaproponował stworzenie regionalnego zespołu parlamentarnego, który naciskałby w parlamencie i komisjach sejmowych na rzecz lokalnych postulatów.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl