Początki Baltic Container Lines Co. Ltd sięgają 1995 r., kiedy to Morski Port Handlowy Gdynia SA i POL-America SA powołały do
życia tę spółkę. Jerzy Korecki, prezes BCL, podkreśla, że w ciągu dekady firma przeszła drogę od dedykowanego serwisu dowozowego dla Polskich Linii Oceanicznych, do niezależnego operatora feederowego na
południowym Bałtyku.
Przełomem w działalności BCL był 2001 r., kiedy to Chipolbrok odkupił udziały w spółce od Morskiego Portu Handlowego, powiększył jej kapitał zakładowy do ponad 12 mln zł, stając
się jej udziałowcem większościowym i strategicznym. Pozostałymi akcjonariuszami są: PLO i C. Hartwig Gdynia SA.
Obecnie BCL dysponuje sześcioma jednostkami: Westwind, William Mitchell, Emstal, BCL
Joanna, Komet III i Corsar, o całkowitej pojemności 2410 TEU, którymi w ub.r. przewiózł 121 tys. TEU i zarobił w latach 2003-2004, 17 mln zł. We wrześniu br. firma zamierza wprowadzić do serwisu nowy
statek Deneb, o pojemności 510 TEU, a w maju 2006 r. - kolejny kontenerowiec, o pojemności B70 TEU.
Spółka utrzymuje regularne połączenia między Hamburgiem i Bremerhaven a Gdynią, Gdańskiem,
Szczecinem, Świnoujściem i Kłajpedą.