Zakłady H. Cegielski - Poznań SA (HCP), uznany w świecie producent silników okrętowych, kompresorów,
zespołów prądotwórczych do zastosowań morskich, zwiększyły ostatnio produkcję, po jej wcześniejszym ograniczeniu, związanym z upadkiem Stoczni Szczecińskiej rzutującym na kryzys całego polskiego przemysłu
okrętowego.
Cegielski, praktycznie ostatni, znaczący producent dużych, dwusuwowych, wolnoobrotowych silników napędu głównego dla statków, wciąż odczuwa skutki tego wydarzenia, ale zaczął też
korzystać z panującego ostatnio boomu stoczniowego. Nawet jeśli jakaś stocznia jest obecnie w stanie przyjąć zamówienia na budowę statku z terminem oddania do eksploatacji w 2008 r., to na przeszkodzie
staje brak silników. Również H. Cegielski ma zapełniony portfel zamówień do 2008 r.
Zakład dostarczył w 2003 r. 15 wolnoobrotowych dieseli i 61 zespołów prądotwórczych. W tym roku poznańska firma
spodziewa się dostarczyć 26 silników wolnoobrotowych i aż 80 zespołów prądotwórczych.
Głównymi klientami Cegielskiego są nadal stocznie polskie, jednak firma zwiększa też produkcję eksportową.
Dostarcza ostatnio silniki okrętowe, m.in. do: Niemiec, Turcji, Wietnamu, Bułgarii, Indii i Hiszpanii.
Wśród najciekawszych statków, na które dostarczono silniki z Poznania, był, wyposażony w
jednostkę napędową 6S46MC-C, arktyczny kontenerowiec z Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA - Mary Arctica, jeden z wyróżnionych w przeglądzie "Significant Ships of 2004" brytyjskiego Królewskiego
Stowarzyszenia Projektantów Statków (Royal Institution of Naval Architects).