Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Pływające Trójmiasto

Namiary na Morze i Handel, 2005-08-26

Całe Trójmiasto będzie pływało w barwach SMT Ship Management and Transport z Limassol. Cypryjski armator eksploatuje już masowiec Gdańsk. 24 lipca w pierwszy rejs, do Rygi, wypłynął także masowiec Gdynia (ex Sun Arrow), niedawno przebudowany przy nabrzeżu gdyńskiej firmy Eur-Cynk. (Z masowca panamax o nośności 65 000 t, zbudowanego w 1981 r., zrobiono masowiec samorozładowczy, który może sam się obsłużyć w porcie o ubogiej infrastrukturze.) Wiadomo już, że kolejny nabytek SMT otrzyma imię Sopot. Armator SMT ma od lat silne związki z Polską. W Gdyni działa spółka SMT Ship Management & Transport Gdynia Ltd, rekrutująca załogi na statki SMT oraz sprawująca, dla partnera z Cypru, zarząd techniczny nad statkami SMT. Na niektórych statkach SMT całe załogi złożone są z Polaków. --------------------------------- Miasta polskiego wybrzeża znalazły się w nazwach jeszcze innych, poza należącymi do SMT, statków armatorów zagranicznych. Norweski Wilson Ship Management, zatrudniający sporo Polaków, ma we flocie od stycznia br. masowiec Wilson Gdansk (o nośności 3610 t, zbudowany w 1993 r. w Komarnie na Słowacji), a także Wilson Gdynia (nośność 3650 t, 1994 r., stocznia Slovenske Lodenie, Komarno). Podobno armator południowo-koreański ma zamiar ochrzcić jeden ze swoich nowych dużych kontenerowców Hanjin Gdynia.
 
Piotr B. Stareńczak
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl