Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prywatny pociąg kontenerowy

Kurier Szczeciński, 2005-08-25
Przybywa prywatnych przewoźników na torach do Świnoujścia. Po pociągach Kolei Bałtyckiej pojawił się na nich tabor PCC Rail Szczakowa. Na Pomorzu Zachodnim linie kolejowe nowemu, prywatnemu licencjonowanemu przewoźnikowi towarowemu po raz pierwszy zostały udostępnione 28 kwietnia ub.r. Wtedy to Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Szczecinie podpisał umowę z Koleją Bałtycką SA. Akcjonariuszem tej spółki jest firma Heavy Haul Power International, a także Port Handlowy Świnoujście. Inauguracyjny transport pojawił się na naszych torach 5 maja 2004 r. Natomiast przed dwoma tygodniami, 11 sierpnia, przewozy intermodalne z Dolnego Śląska do portu w Świnoujściu zaczęła obsługiwać Grupa PCC, w której skład wchodzi prywatny przewoźnik PCC Rail Szczakowa SA. Wypełniony kontenerami pociąg w 11 godzin dociera z Brzegu Dolnego nad Bałtyk. Pociąg ten co najmniej dwa razy w tygodniu łączy rejon Dolnego Śląska ze świnoujskim portem. Załadunek kontenerów odbywa się w terminalu znajdującym się na bocznicy zakładów chemicznych PCC Rokita SA w Brzegu Dolnym. Operatorem logistycznym przedsięwzięcia -w tym transportu kontenerów od klienta do terminalu - jest spółka PCC Rail Containers. Do portu w Świnoujściu transportowane są kontenery PCC Rokita i innych nadawców. Ich przewóz realizowany jest własnym taborem (wagony i lokomotywy) przez PCC Rail Szczakowa SA. Firma ta to nie tylko największa spółka Grupy PCC Rail, ale i właściciel... największej kopalni odkrywkowej piasku w Polsce! Grupa PCC Rail, którą tworzy 13 firm, należy do niemieckiego holdingu PCC AG. Jest właścicielem 200 kilometrów sieci kolejowych na południu Polski, 65 lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Ma także specjalistyczne składy towarowe: piaskarki, węglarki, talboty i cysterny -w sumie ponad 2500 sztuk. Rocznie przewozi ponad 9 mln ton ładunków. - Pociąg, który od 11 sierpnia łączy rejon Dolnego Śląska z portem w Świnoujściu, jest pierwszy, ale z pewnością nie ostatni - zapewnia Adam Adamek, prezes spółki PCC Rail Containers. - W pierwszej kolejności uruchomiliśmy regularną relację z naszego terminalu kontenerowego w Brzegu Dolnym, ale już niedługo podobne pociągi zaczną łączyć inne takie bazy z portami w Świnoujściu i Szczecinie.
 
(mag)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl