Przybywa prywatnych przewoźników na torach do Świnoujścia. Po pociągach Kolei Bałtyckiej pojawił się na nich
tabor PCC Rail Szczakowa.
Na Pomorzu Zachodnim linie kolejowe nowemu, prywatnemu licencjonowanemu przewoźnikowi towarowemu po raz pierwszy zostały udostępnione 28 kwietnia ub.r. Wtedy to Oddział
Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Szczecinie podpisał umowę z Koleją Bałtycką SA. Akcjonariuszem tej spółki jest firma Heavy Haul Power International, a także Port Handlowy Świnoujście.
Inauguracyjny transport pojawił się na naszych torach 5 maja 2004 r.
Natomiast przed dwoma tygodniami, 11 sierpnia, przewozy intermodalne z Dolnego Śląska do portu w Świnoujściu zaczęła obsługiwać
Grupa PCC, w której skład wchodzi prywatny przewoźnik PCC Rail Szczakowa SA. Wypełniony kontenerami pociąg w 11 godzin dociera z Brzegu Dolnego nad Bałtyk.
Pociąg ten co najmniej dwa razy w tygodniu
łączy rejon Dolnego Śląska ze świnoujskim portem. Załadunek kontenerów odbywa się w terminalu znajdującym się na bocznicy zakładów chemicznych PCC Rokita SA w Brzegu Dolnym. Operatorem logistycznym
przedsięwzięcia -w tym transportu kontenerów od klienta do terminalu - jest spółka PCC Rail Containers.
Do portu w Świnoujściu transportowane są kontenery PCC Rokita i innych nadawców. Ich przewóz
realizowany jest własnym taborem (wagony i lokomotywy) przez PCC Rail Szczakowa SA. Firma ta to nie tylko największa spółka Grupy PCC Rail, ale i właściciel... największej kopalni odkrywkowej piasku w
Polsce!
Grupa PCC Rail, którą tworzy 13 firm, należy do niemieckiego holdingu PCC AG. Jest właścicielem 200 kilometrów sieci kolejowych na południu Polski, 65 lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Ma
także specjalistyczne składy towarowe: piaskarki, węglarki, talboty i cysterny -w sumie ponad 2500 sztuk. Rocznie przewozi ponad 9 mln ton ładunków.
- Pociąg, który od 11 sierpnia łączy rejon
Dolnego Śląska z portem w Świnoujściu, jest pierwszy, ale z pewnością nie ostatni - zapewnia Adam Adamek, prezes spółki PCC Rail Containers. - W pierwszej kolejności uruchomiliśmy regularną relację z
naszego terminalu kontenerowego w Brzegu Dolnym, ale już niedługo podobne pociągi zaczną łączyć inne takie bazy z portami w Świnoujściu i Szczecinie.