Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Boczą się na stoczniową korporację

Kurier Szczeciński, 2005-08-23
Korekty w statucie Stoczni Szczecińskiej Nowej (SSN) uchwalono wczoraj podczas zgromadzenia wspólników tej spółki. Mają one pozwolić firmie lepiej funkcjonować w ramach skonsolidowanej grupy kapitałowej. Tymczasem w Gdańsku i w Poznaniu obawiają się skutków konsolidacji. - Decyzje zgromadzenia wspólników zmieniły i ujednoliciły statut stoczni w kilku podpunktach - poinformował Andrzej Stachura, prezes SSN. Zmiany zwiększają np. kompetencje rady nadzorczej i nadzór nad szczecińską spółką przez Agencję Rozwoju Przemysłu, właściciela stoczni. W przyszłości kompetencje ARP ma przejąć Korporacja Polskie Stocznie (KPS), której podlegać mają firmy sektora stoczniowego. - Nie ma natomiast mowy o przejmowaniu uprawnień handlowych czy produkcyjnych stoczni. Firma działa jak dotychczas - uspokaja Stachura. Jak informowaliśmy, pomysł odebrania części kompetencji zrodził się w KPS, ale został odrzucony przez resort gospodarki. Tymczasem Małgorzata Ostrowska, wiceminister gospodarki poinformowała PAP, że rząd pracuje nad sposobem wniesienia akcji i udziałów największych firm sektora do KPS w ramach konsolidacji. - Program jest konsultowany. Nie ma jeszcze żadnej decyzji - powiedziała Ostrowska, nie zdradzając więcej informacji na ten temat. Wspomniała, że są inwestorzy zainteresowani podwyższeniem kapitału w Stoczni Gdańskiej oraz poznańskich zakładach Cegielskiego. Pomysł konsolidacji nie podoba się załogom z Poznania i Trójmiasta. Przeciwko programowi protestowało w ub. tygodniu kilkudziesięciu pracowników i związkowców z Zakładów H. Cegielski Poznań SA. Pikieta była reakcją na "aroganckie", w opinii związkowców, działania resortu gospodarki, który 12 sierpnia przesłał związkom projekt powstania holdingu do zaopiniowania, a odpowiedzi zażądał na 16 sierpnia. Obawiają się oni również przeniesienia produkcji silników na Wybrzeże. Z kolei Sekcja Krajowa Przemysłu Okrętowego NSZZ "Solidarność" (SKPO) wezwała w poniedziałek rząd do podjęcia w pilnym trybie decyzji o wyodrębnieniu Stoczni Gdańskiej z Grupy Stoczni Gdynia, a następnie dokapitalizowanie obu zakładów poprzez inwestorów. Skrytykowano też realizację programów restrukturyzacyjnych, działań konsolidacyjnych oraz finansowanie produkcji statków.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl