Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Pociąg kontenerowy Chiny - Niemcy

Namiary na Morze i Handel, 2005-07-29
Pierwszy, liniowy pociąg z kontenerami z Niemiec do Chin wyruszy 15 września br. - ogłosiła PKP Cargo SA, jeden z udziałowców przedsięwzięcia. Kursować będzie dwa razy w miesiącu (15 i 30 dnia miesiąca). Czas przewozu wyniesie 14 dni, a więc będzie zdecydowanie krótszy niż drogą morską. Pociąg przejedzie 9814 km - przez Chiny, Mongolię, Rosję, Białoruś, Polskę oraz Niemcy, głównie Magistralą Transsyberyjską. Kontenery, z powodu różnic w szerokości torów, będą dwukrotnie przeładowywane - najpierw na granicy chińsko-mongolskiej (Erljan/Dsamin-Ude), a następnie na granicy białorusko-polskiej (Brześć/Małaszewicze). Przez Polskę i Niemcy przewożone będą międzynarodowym pociągiem logistycznym "Ost Wind", relacji Smoleńsk - Seddin k. Berlina. Pociąg na całej trasie będzie monitorowany. Organizatorami przejazdu są firmy: Wei Sai Ltd (Chiny), Tuushin International Freight Forwarders (Mongolia), ZAO Rubikon (Rosja), UP Belintertrans (Białoruś), Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans (Polska) i Transa Spedition GmbH (Niemcy). Obroty kontenerów między Europą a Chinami i Dalekim Wschodem są na poziomie kilku mln sztuk rocznie. Przejęcie tylko nieznacznej ich części oznacza, że Magistralą Transsyberyjską, a dalej - polskimi kolejami, przejedzie nawet ok. 100 tys. sztuk rocznie.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl