Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nie mamy na Bałtyku tankowców z jednowarstwowym poszyciem

Namiary na Morze i Handel, 2005-07-08

Rozmowa z Siergiejem Ławrowem, ministrem spraw zagranicznych Federacji Rosyjskiej. - Rosja przyjęła, 13 maja, ważny dokument: "Strategię transportu Federacji Rosyjskiej do 2020 r.". Jest w nim zapowiedź kontynuacji rozbudowy morskich portów oraz rozwoju floty i żeglugi. Jak zapatruje się pan, w tym kontekście, na stojące przed Rosją zadania związane z ochroną wód Bałtyku przed zanieczyszczeniami, zwłaszcza wyciekami olejowymi i ropopochodnymi? - Przyjęta strategia ma na celu nie tylko rozwój sieci transportowej, ale także dostosowanie rosyjskiego transportu do standardów światowych, w tym także portów i floty. Stąd też, zakrojone na szeroką skalę inwestycje portowe w Zatoce Fińskiej. To nasze europejskie oko na świat i warunek sine qua non konkurowania naszych usług i towarów na rynku globalnym. Chciałbym przypomnieć, że 90% zanieczyszczeń środowiska morskiego i Bałtyku pochodzi z obszarów lądowych i tamtejszych źródeł. Kraje nadbałtyckie podejmują różne działania, by się temu przeciwstawić. Również Rosja włącza się aktywnie w te działania. Przy budowie nowych portów bałtyckich, jak i rozbudowie starych i ich modernizacji, zwracamy uwagę na urządzenia portowe, pod kątem ekologicznym. Bezpieczeństwo ekologiczne jest tutaj uważane za priorytet. Przestrzegamy wszystkich standardów europejskich i światowych w tej materii. To samo dotyczy transportu morskiego, zwłaszcza przy przewozie ładunków niebezpiecznych i transporcie ropy. Służy temu, m.in. realizowany obecnie tzw. Projekt B-6. Niebawem zaprosimy ambasadorów państw nadbałtyckich do naszych obiektów portowych, aby mogli naocznie przekonać się, że wszystkie normy ekologiczne są przestrzegane. - A co z rosyjskimi tankowcami? Czy posiadają wymagane przepisami unijnymi podwójne dna i burty? - Nie ma na Bałtyku rosyjskich statków morskich z jednowarstwowym poszyciem. - Żegluga na Bałtyku to nie tylko transport morski ładunków, ale także żegluga pasażerska i bezpieczeństwo portów. Jak wyglądają działania Rosji w tym segmencie? Czy wprowadzony kod ISPS jest wystarczający? - Jeśli chodzi o walkę z terroryzmem i prace na rzecz maksymalnej ochrony rosyjskich portów, to także jest to w centrum zainteresowań rządu federalnego Rosji. Nasza delegacja, na obradach ministerialnych Rady Państw Morza Bałtyckiego, zaproponowała, by grupa robocza, która w ramach rady zajmuje się walką z przestępczością, rzeczywiście i praktycznie zajęła się konkretnymi aspektami walki z terroryzmem międzynarodowym, uwzględniając specyfikę naszej organizacji. Nasi partnerzy w radzie popierają ten wniosek, a przejmujący przewodnictwo Islandczycy będą kierowali tymi ważnymi pracami. - Dziękuję za rozmowę.
 
Rozmawiała: Zofia Bąbczyńska-Jelonek
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl