Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Agonia szlaków wodnych

Kurier Szczeciński, 2005-06-27
Wycieczka do Niederfinow, gdzie działa urządzenie podnoszące statki z niższego na wyższy poziom wody, była atrakcją drugiego dnia trzydniowej I Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Inland Shipping 2005". Podnośnia w niemieckim Niederfinow zastępuje śluzę i dzięki jej pracy barki i inne jednostki śródlądowe mogą pokonywać kanał łączący Odrę z Hawelą. Niemcy inwestują, tymczasem polskie drogi wodne są niemal w stanie agonalnym. Jak stwierdził jeden z referujących, w 2003 roku barkami eksportowano z Polski zaledwie 4,08 proc. ładunków. Jeszcze gorzej było w imporcie - 0,68 proc. Tymczasem Europa kładzie duży nacisk na zwiększenie udziału rzek i kanałów w przewozach; w ciągu 10 lat przewiezionych ma być śródlądziem nawet 50 proc. towarów. Jednym z krajów, który dużo inwestuje w rozbudowę i modernizację swych szlaków wodnych, są Niemcy. Podczas konferencji w Akademii Morskiej w Szczecinie przedstawiono inwestycję, jaką była za Odrą modernizacja skrzyżowania dróg wodnych w rejonie Magdeburga. Podczas trzydniowej konferencji naukowcy i praktycy z kraju i zagranicy wymienili także poglądy na temat żeglugi śródlądowej w systemach transportowych, bezpieczeństwa nawigacji po ciasnych wodach na lądzie, bezpieczeństwa samych statków rzecznych. Mówiono też o budowie i eksploatacji dróg wodnych i portów na śródlądziu, ochronie środowiska itp.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl