Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Jerzy K. w tarapatach

Kurier Szczeciński, 2005-06-03
Prokuratura Apelacyjna w Krakowie przesłuchiwała wczoraj Jerzego K., zatrzymanego w środę prezesa szczecińskiej spółki Ship-Service. Zostały mu postawione zarzuty informuje prokurator Włodzimierz Krzywicki, rzecznik prokuratury. Śledztwo jest elementem afery paliwowej, w związku z którą na terenie całego kraju zatrzymano już ok. 150 osób. Pierwszy zarzut postawiony Jerzemu K. dotyczy oszustwa na szkodę PKN Orlen na kwotę 4,8 mln zł. Drugi wyłudzenia 340 tys. euro kredytu bankowego, poprzez przedstawienie nierzetelnych dokumentów przypomina Krzywicki. Jak informowaliśmy, Orlen chciał kupić akcje Ship-Service. W tym celu zapłacił Jerzemu K. blisko pięć milionów złotych, ale akcji nie otrzymał. Akcje firmy Ship-Service, które K. sprzedał Orlenowi, miały ponoć należeć do jego spółki Brends tłumaczy rzecznik. My jednak wiemy, że one nie były w dyspozycji Brendsa i zatrzymanego, ponieważ już kilka lat wcześniej przeszły dość skomplikowaną drogę i były przewłaszczane na zabezpieczenie innego kredytu mówi prok. Krzywicki. Prokurator dodaje, że Jerzy K. stracił kontrolę nad tym pakietem akcji w 1994 roku, gdy Sąd Wojewódzki w Gdańsku zabezpieczył je w procesie cywilnym. O zajęcie komornicze wystąpiła wówczas spółka Horn, która domagała się od Jerzego K. spłaty długów przez jego ówczesną firmę Solo. W środę na polecenie prokuratury funkcjonariusze CBŚ dokonali w Ship-Service przeszukania. Wczoraj zatrzymanego przesłuchiwano. Waga postawionych mu zarzutów jest taka, że skierowaliśmy do sądu wniosek o jego tymczasowe aresztowanie informuje prokurator Janusz Śliwa, naczelnik Wydziału Przestępczości Zorganizowanej Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie. Śliwa potwierdza, że śledczy interesują się również wątkiem dotyczącym pośrednictwa spółki Brends w handlu paliwami. Firma ta miała dostawać po 15 centów od każdej baryłki ropy od niemieckiej firmy BMP Trading z Monachium, która dostarczała ten surowiec do Orlenu. Nie wiadomo, za co Brends otrzymywała tę gratyfikację. Wczoraj oświadczenie nadesłał zarząd Ship-Service. "Fakt zatrzymania przez prokuraturę do swojej dyspozycji prezesa spółki nie ma związku z działalnością Ship-Service SA" czytamy w piśmie podpisanym przez wiceprezesów Edmunda Runowicza i Dariusza Sabalskiego. W 2001 roku PKN Orlen stał się większościowym udziałowcem Ship-Service. W pięcioosobowej radzie nadzorczej szczecińskiej spółki Orlen ma trzech członków. Z kolei w trzyosobowym zarządzie zasiada jeden przedstawiciel koncernu.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl