Bałtycki Terminal Zbożowy w Gdyni ma zostać sprzedany międzynarodowemu konsorcjum Archer Daniels Midland-
Cefetra. Będzie to trzecia, po Bałtyckim Terminalu Kontenerowym i PZT Trans-Port, sprywatyzowana spółka portowa. Rada nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA zaakceptowała wniosek władz spółki,
dotyczący sprzedania 100% udziałów. Procedury związane z prywatyzacją terminalu będą trwały około trzech miesięcy, a podpisanie umów o sprzedaży udziałów spodziewane jest latem.
Zgodę na transakcję
musi jeszcze wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wtedy inwestor będzie mógł przystąpić do negocjacji ze związkami zawodowymi, dotyczących pakietu socjalnego dla pracowników terminalu.
Prywatyzacja nie ogranicza się do zbycia udziałów spółki BTZ. Przewidywane jest także podpisanie umowy o współpracy gospodarczej. Konsorcjum ADM-Cefetra gwarantuje zwiększenie w BTZ przeładunków,
wynoszących teraz 600 tys. t rocznie.