Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Dok z konieczności

Namiary na Morze i Handel, 2005-05-06

Budowa terminalu kontenerowego na terenach byłego WOG, zmusiła do wyprowadzki kilka firm, działających tam nierzadko od lat. Zagroziło to utratą licznych miejsc pracy. Mostostale (m.in. z Chojnic], stocznia Crist, Energomontaż Północ Gdynia czy MacGregor, budowały tam konstrukcje mostów, obiekty przemysłowo-inwestycyjne, kadłuby statków, wyposażenie okrętowe, a nawet przebudowywały i remontowały statki. Była wśród nich gdańska stocznia Maritim Ltd, która największe ze swoich konstrukcji okrętowych, głównie połówki dużych kadłubów, budowała przede wszystkim na gdyńskim WOG. Pracowało tam dotąd 250 osób. Stocznia, by zapewnić ciągłość produkcji i zachować miejsca pracy, była zmuszona zakupić dok pływający, który przyholowany został do Gdyni 26 kwietnia i - dzięki zrozumieniu dla problemów firmy, wykazanemu przez zarząd gdyńskiego portu - zacumowany został przy nabrzeżu Polskim. Dok, o długości ok. 170 m i szerokości 32 m, został odkupiony od holenderskiej stoczni z grupy Damen - dowiedzieliśmy się od Albina Barana, dyrektora ds. marketingu Maritim Ltd. Nie będzie służył do remontu statków, lecz do montażu kadłubów statków, lub ich fragmentów, z sekcji i bloków produkowanych przez Maritim w kilku różnych miejscach.
 
PioSta
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl