Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Prywatny armator

Namiary na Morze i Handel, 2005-03-25
Spółka Euroafrica Linie Żeglugowe jest sukcesorem linii afrykańskiej (należącej najpierw do PŻM, a następnie do PLO) oraz Zakładu Linii Europejskich i Żeglugi Promowej PLO. -Serwis zachodniej Afryki istnieje nieprzerwanie od 1958 r. - od 1991 r. jako jeden z serwisów Euroafriki. Linia utrzymuje silną pozycję na rynku żeglugowym. Nasze wysiłki marketingowo-akwizycyjne w krajach rejonu Zatoki Gwinejskiej wspiera przedstawicielstwo w Lagos, w Nigerii - mówi Adolf Wysocki, dyrektor ds. eksploatacyjnych armatora. Aktualnie, linię obsługuje 6 drobnicowców o łącznej nośności 67 tys. t. Głównymi ładunkami do Afryki są: papier, płyty pilśniowe, chemikalia czy wyroby stalowe. Na pokłady statków trafiają także ładunki ważące 120 t i więcej, rozładowywane następnie w portach przeznaczenia własnym osprzętem. W drodze powrotnej dominują towary pochodzenia roślinnego, jak: makuchy roślin oleistych, ziarno kakaowe oraz tarcica i drewno egzotyczne w kłodach. Średnioroczne przewozy linii, to ponad 350 tys. t, z czego ponad 200 tys. t w relacji eksportowej do portów zachodnioafrykańskich zasięgu: Dakar (Senegal) - Duala (Kamerun), z częstotliwością dwa wypłynięcia miesięcznie z portów bałtyckich i Europy Zachodniej. Także w relacjach europejskich sytuacja jest stabilna. Euroafrica obsługuje linię między Polską a Wielką Brytanią, łączącą port w Gdyni (Bałtycki Terminal Kontenerowy) oraz angielskie porty Felixstowe i Hull, oferując kompleksową obsługę ładunków w systemie door to door, w oparciu o własną sieć agencyjną. Obsługuje też ładunki handlu bilateralnego między Polską a Anglią oraz świadczy usługi dowozowe (tzw. feedering) z Gdyni do Felixstowe i Hull. Przez port Felixstowe obsługiwane są również towary przeznaczone do Irlandii. Od października 2004 r. na tej linii pływa statek Marfeeder, o pojemności 578 TEU, a - w celu skuteczniejszej walki o rynek -wprowadzone zostały kontenery 45', odpowiadające pojemności standardowej naczepy drogowej 13.6. Drugim typem kontenerów specjalistycznych oferowanych przez ESL są kontenery typu pallet-wide, pallet-wide high cube, przeznaczone do przewozu ładunków na europaletach. Kolejnym serwisem Euroafriki, jest Polfin Line. To wspólne przedsięwzięcie ESL i fińskiego armatora Finnlines, działające na mocy porozumienia o wspólnej obsłudze portów polskich i fińskich z 1996 r. - Obecnie eksploatowane są trzy statki typu ro-ro, o łącznej długości linii ładunkowej 4253 m. Baza serwisu jest w polskich portach: Gdynia i Szczecin, a po stronie fińskiej: Helsinki i Kotka (z możliwością dowozu do Turku i Rauma). Oferujemy pięć odejść w tygodniu z Gdyni do Helsinek - stwierdza A. Wysocki. W przewozach dominują naczepy oraz całe zestawy drogowe. W relacji importowej papier fiński. Powstaje także koncepcja rozszerzenia oferty przewozowej dla ładunków tranzytowych przez porty polskie. W 2004 r., w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, uruchomione zostało dodatkowo połączenie ro-ro między Szczecinem/Gdynią, a St. Petersburgiem via porty fińskie. Armator utrzymuje też regularne połączenie Świnoujście - Ystad. Promami Mikołaj Kopernik i Jan Śniadecki, w części operacyjno-handlowej, zarządza spółka Unity Line. Dyrektor Wysocki zwraca uwagę, że Jan Śniadecki jest jedynym polskim promem przewożącym wagony na pokładzie kolejowym. Armator ma bowiem podpisaną umowę przewozową z PKP Cargo SA. W ub.r. serwis ten został wyróżniony godłem "Teraz Polska". Rok 2004, podobnie jak 2003, firma zamknęła dodatnim wynikiem finansowym.
 
Zofia Bąbczyńska-Jelonek
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl