Z pochylni B-1 Stoczni Gdańskiej, 28 lutego, spłynął na wodę, pojemnikowiec CCNI Punta Arenas, o zdolności
przewozowej 2763 TEU, nośności 35 450 t i długości 207 m, budowany na zamówienie MS "Amasia" Schiffahrtsgesellschaft mbH &. Co. KG z Hamburga (spółka zależna armatora Peter Dohle). Siódma,
ostatnia z zakontraktowanych, jednostka z serii 8230, zwodowana została w wysokim stopniu gotowości technicznej, wynoszącym ponad 70%. Budowę finansuje armator. Statek będzie eksploatowany w
długookresowym czarterze, przez chilijskiego operatora CCNI i będzie mógł przewozić 1000 kontenerów 20` w ładowniach oraz 1 763 kontenery na pokładzie. Przystosowany jest również do przewozu 400
kontenerów chłodzonych, w tym 100 - w ładowniach. Wyposażony będzie w trzy żurawie pokładowe 45-tonowe i jeden 35-tonowy.
W Stoczni Gdańskiej powstają obecnie dwa statki. Wykonywane są także sekcje
okrętowe dla statków budowanych w Stoczni Gdynia i dobiega końca wyposażanie statku Mary Arctica, budowanego (w większości) przez Stocznię Gdańską, na zlecenie Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA.