Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

ITF wymusza podwyżki płac w POL-Euro

Namiary na Morze i Handel, 2005-02-07

Związkowcy z Rostocku, bojkotem dokerskim statku Poleuro 1 (ex Chełm) pod banderą Belize, stojącego przy terminalu przeładunku cukru, zmusili gdyńskiego (pośrednio, przez Agencję Rozwoju Przemysłu, należącego do państwa) armatora POL-Euro Shipping Lines Ltd. do podwyższenia płac zatrudnionym na Poleuro 1 i siostrzanej jednostce Bochnia (m.in. hinduskim) marynarzom (płac początkowo o połowę niższych od światowego, standardowego minimum) - podał internetowy dziennik "Trade Winds". Niektórzy marynarze będą mieli pensje podwyższone z 400 do 870 USD miesięcznie. Ze względu na bojkot, przestój w przeładunku trwał 3 dni, ale - jak dowiedzieliśmy się w POL-Euro - nie był to czas stracony, gdyż w porcie (także po zakończeniu bojkotu) i tak prowadzono remonty na statku. 1 lutego doszło do podpisania porozumienia z International Transport Workers Federation (ITF) i przeładunek został wznowiony. Uzyskaliśmy informację, że po załadunku i remontach, statek powinien wyjść w morze, z ładunkiem 3300 t cukru dla Gruzji. POL-Euro tłumaczyło zatrudnienie Hindusów, z warunkami płacowymi poniżej standardów ITF, brakiem czasu wobec nawału spraw po niedawnym - jak twierdzi armator - przejęciu statków od poprzedniego armatora (miało to miejsce w październiku ub.r.). W międzyczasie, sekcja morska NSZZ "Solidarność" wyraziła ubolewanie z powodu zatrudniania nadal na statku Poleuro 1 marynarzy hinduskich (12 członków załogi szeregowej, obok 6 polskich oficerów), mimo wcześniejszych zapowiedzi armatora o zatrudnianiu wyłącznie Polaków. Jednak statek wkrótce będzie pływał między Zatoką Perską a Indiami i zatrudnienie części załogi hinduskiej było ponoć wymogiem czarterującego (spółki POL- India).
 
PioSta
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl