Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Akcja obronna PŻM

Kurier Szczeciński, 2005-02-14
- Nie chcemy, żeby ta akcja wróciła do PŻM - wyznał w piątek Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej Polskiej Żeglugi Morskiej. „Złota akcja” to - według menedżerów firmy - polisa na przetrwanie armatora. Po tygodniach unikania prasy kierownictwo spółki APB Maklerzy Frachtujący zdecydowało się wreszcie na konferencję prasową. Jak zapewniał jej prezes - Zbigniew Janeczko, jedenastu dyrektorów PŻM, którzy są udziałowcami APB, nie miało z tego tytułu żadnych korzyści finansowych: - Oni funkcjonowali w APB jako funkcjonariusze przedsiębiorstwa oddelegowani po to, aby sprawować pieczę nad akcją - przekonywał. - W APB papier ten miał wyłącznie charakter obronny, aby w przypadku wrogiego zajęcia pozostałych akcji Żeglugi Polskiej można było powstrzymać wyprzedaż statków i nieruchomości - tłumaczył z kolei Andrzej Cieśliński, tymczasowy kierownik PŻM i udziałowiec APB. Jego zdaniem transakcje z akcją były przejrzyste i zgodne z prawem. Jak informowaliśmy, za sprzedaż tego papieru poprzez firmy Polsteam Brokers, a potem do APB, minister skarbu państwa odwołał dyrektora PŻM Pawła Brzezickiego ze stanowiska. Uznał bowiem, że resort utracił kontrolę nad majątkiem armatora. W piątek Janeczko przekonywał, że winę za operację z akcją pośrednio ponosi BIG Bank Gdański, który w. 1999 roku chciał zająć majątek PŻM-u. Sprzedaż papieru, do Polsteam Brokers (w grupie PŻM) miała uniemożliwić w przyszłości wrogie przejęcie. Ostatecznie akcja znalazła się w APB. W piątek poinformowano, że APB wyraziła wolę, aby akcja wróciła do armatora: - Oświadczam, że 4 lutego wspólnicy APB dokonali jej darowizny na rzecz PŻM - poinformował Janeczko. Teoretycznie więc państwowa Polska Żegluga Morska (a więc i Skarb Państwa) odzyskałaby pełną kontrolę nad swoim majątkiem. Nie wiadomo jednak, czy darowizna zostanie przyjęta. Mirosław Folta powiedział, że decyzja w tej sprawie zapadnie 24 lutego podczas walnego zebrania delegatów załogi PŻM. Przedstawiciele załogi oraz dyrektorzy armatora obawiają się, że ministerstwo skomercjalizuje PŻM, gdy odzyska nad nim kontrolę. To z kolei - ich zdaniem - może oznaczać wstęp do prywatyzacji i sprzedaży majątku. Może to według nich grozić utratą miejsc pracy.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl