Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zaoszczędzili, ile się dało

Kurier Szczeciński, 2005-02-11
Stratą 66,4 miliona złotych zakończyła działalność w ubiegłym roku Stocznia Szczecińska Nowa. Jak tłumaczy zarząd firmy, to wynik konieczności stworzenia rezerw obowiązkowych. - Gdyby nie to, firma mogłaby nawet wyjść na zero - uważa Andrzej Stachura, prezes SSN. Jak poinformowała nas Grażyna Zabrocka, dyrektor finansowy SSN, w 2004 roku łączne dochody spółki wyniosły ponad 1,5 mld zł, zaś koszty 1,58 mld zł. - Strata w całkowitej działalności firmy powstała dlatego, że w ramach kosztów operacyjnych byliśmy zmuszeni do utworzenia rezerw, w tym prawie 85 mln zł trzeba było zarezerwować na przewidywane straty w budowie statków - mówi A Stachura. Stoczni udało się też nieco zaoszczędzić; w przychodach finansowych prawie 29,5 mln zł stanowi zysk na transakcjach zabezpieczających ryzyko kursowe. Łącznie przychody finansowe wyniosły 180 mln zł. Prezes Stachura przypomina, że w ubiegłym roku firma prowadziła restrukturyzację, której program skończył się pod koniec grudnia. -Uzyskaliśmy skrócenie cykli produkcji jednostek, zmniejszyliśmy koszty, pracochłonność. Pomimo tego ponieśliśmy stratę. W dużym stopniu zaważył na niej również drastyczny wzrost cen stali oraz niespotykany spadek kursu dolara i wzrost wartości euro - wyjaśnia prezes. Ponadto w ubiegłym roku stocznia nie dostała od właściciela - Agencji Rozwoju Przemysłu - pomocy na działalność bieżącą. Otrzymała jedynie środki na zakup części majątku do produkcji. - Mimo że nie było też obowiązujących w wielu unijnych krajach dopłat do nierentownych kontraktów, nasza zyskowność wyniosła tylko minus pięć procent. Jeżeli kryzysy surowcowe i walutowe nie pogłębią się, a w tym roku dostaniemy 6 proc. obiecanej państwowej subwencji, to wynik firmy za 2005 rok może wynieść w granicach zera - uważa A. Stachura.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl