Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Walka o port

Kurier Szczeciński, 2005-02-10
Świnoujscy portowcy usiłowali zwiększyć swoje udziały w Porcie Handlowym Świnoujście ale na rozwiązanie takie nie zgodził się Zarząd Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia. Portowcy kierowali się obawą przed wrogim przejęciem, zarząd interesem Skarbu Państwa. Indywidualni udziałowcy PHŚ głównie obecni lub byli pracownicy portowej spółki chcieli przeforsować na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu podniesienie kapitału zakładowego spółki. Gdyby propozycja została przyjęta, udziały świnoujskich portowców zwiększyłyby się do ok. 58 proc., zaś udziały Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia zmalały z dotychczasowych 45 do ok. 42 proc. Chcieliśmy się zabezpieczyć przed ewentualnym wrogim przejęciem. ZMPS-Ś musi zbyć udziały w spółkach eksploatacyjnych do końca tego roku. Niewykluczone, że nastąpi bardzo szybka sprzedaż, która otworzy drogę do przejęcia naszej spółki przez jakiś obcy podmiot. Tymczasem my chcemy utrzymać charakter PHŚ jako spółki pracowniczej tłumaczy Leszek Kuczyński, przewodniczący rady nadzorczej PHŚ. Podniesienie kapitału wymagało jednak zmiany umowy spółki, która jest możliwa tylko przy poparciu dwóch trzecich udziałowców. Brak zgody dysponującego 45 proc. udziałów przedstawiciela ZMPS-Ś wystarczył, aby projekt odrzucić. Świnoujscy portowcy nie kryją rozczarowania i zwracają uwagę, że ZMPS-Ś zgodził się wcześniej na zmniejszenie swoich udziałów w szczecińskich spółkach eksploatacyjnych, a w przypadku świnoujskiej stosuje inną miarę. Projekt uchwały był niekorzystny dla Skarbu Państwa, bowiem zmniejszał wartość udziałów, które wkrótce oferowali będziemy do sprzedaży tłumaczy decyzję ZMPS-Ś prezes Daniel Rutkowski. Jednocześnie zapewnia, że w najbliższych dniach rozpocznie wraz ze świnoujskimi portowcami poszukiwania innego rozwiązania. Nie wyklucza, że w efekcie tych rozmów to właśnie indywidualni udziałowcy PHŚ staną się właścicielami udziałów, których zgodnie z ustawowym wymogiem pozbyć się musi ZMPS-Ś.
 
(mib)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl