Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Więcej czasu na muł

Kurier Szczeciński, 2005-01-31

Sukcesem dla portów u ujścia Odry zakończyła się ubiegłotygodniowa wizyta przedstawicieli Banku Światowego. Wbrew obawom, że instytucja ta może anulować przyznanie środków na portowe inwestycje, stało się przeciwnie. Jak informowaliśmy, w myśl wcześniejszej umowy BŚ zadeklarował przyznanie 2,4 mln zł na budowę składowiska pod urobek z pogłębiania dna na torze wodnym i w portach. W ramach tego samego programu poprawy dostępności do portów BŚ miał także pożyczyć ok. 30 mln zł portowi w Szczecinie na dwa terminale kontenerowy na Ostrowie Grabowskim i przeładunków masowych na Półwyspie Katowickim. Niestety, nowe przepisy mówią, że aby muł z pogłębiania mógł być składowany w sąsiedztwie wód, nie może zawierać niektórych związków więcej, niż przewidują normy. Żeby udowodnić, że urobek jest bezpieczny, konieczne więc będą analizy, a na to potrzeba dodatkowego czasu. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, nie dość że środki na projekt nie będą anulowane, to przedstawiciele BŚ zgodzili się na przedłużenie jego trwania przynajmniej do końca 2006 roku z opcją ewentualnego przedłużenia. Na piątkowym spotkaniu w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim wspólne starania inwestorów, a także miasta i wojewody zaowocowały zaakceptowaniem przez przedstawicieli Banku Światowego przyjętej przez stronę polską ścieżki postępowania poinformował Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Portowcy spodziewają się, że uzgodnienia te zostaną podpisane w ciągu 2-3 miesięcy i wówczas podadzą więcej szczegółów bardziej korzystnego jak mówią porozumienia. Prawdopodobnie wiadomo już wtedy będzie, czy muł nadaje się do składowania w pobliżu jeziora Dąbie, a jeżeli nie, to co z nim należy zrobić. Tak zwane pole refulacyjne to wspólna inwestycja Urzędu Morskiego w Szczecinie i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl