Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Statek, jakiego nie było - Wycięli pierwszą blachę

Kurier Szczeciński, 2004-12-21

CON-RO to fachowa nazwa nowego typu statku, którego budowę - odcięcia Mach na kadłub - rozpoczęła wczoraj Stocznia Szczecińska Nowa. Po raz pierwszy będzie to też jednostka finansowana według nowego systemu, opracowanego przez zarząd spółki. W stoczni powstanie zupełnie nowy łyp frachtowca o symbolu B201- II. Łączy on funkcje statku typu ro-ro, który jest ładowany przez pojazdy, oraz kontenerowca. Dodatkowo będzie nim można przewozić tak delikatne ładunki jak papier. - To prototypowy, niebudowany dotąd w Szczecinie statek- mówi Izabella Maruszczak z biura kontraktacji i sprzedaży SSN. Jednostka wykonana zostanie dla największego holenderskiego armatora - Spliethoff Bevrachingskantoor B.V z Amsterdamu. - Stępka pod ten statek zostanie położona w kwietniu przyszłego roku na najstarszej pochylni w stoczni - W1 (Wulkan), którą najpierw trzeba będzie przystosować do tego typu jednostek - dodaje I. Maruszczak. Kadłub będzie mierzył 205 m. Wyjątkowa w skali światowej ma być ładownia kontenerowa bez pokryw łukowych, a w części rufowej prowadnice kontenerów, które będzie można zdemontować i przestawić. Statek będzie mógł przewozić nie tylko ładunki, ale i wszelkiego typu pojazdy na czterech pokładach o łącznej długości linii jezdnej 2800 metrów. Znajdzie się tu miejsce nie tylko dla samochodów osobowych, autobusów, ale i 60-tonowych zestawów drogowych czy 65-tonowych pojazdów gąsienicowych. Na liście są również 120-tonowe zestawy Mafi, czyli ciągniki wraz z naczepami do przewozu m.in. kontenerów. Papier znajdzie miejsce na najniższych pokładach. Z kolei pokład zewnętrzny i ładownia dziobowa przystosowane zostaną do transportu ok. 660 kontenerów o wszystkich spotykanych powszechnie rozmiarach. Natomiast duża wysokość między pokładami na rufie pozwoli na przewóz ładunków o wielkich rozmiarach. - Wszystkie przestrzenie ładunkowe przystosowane są do transportu frachtów niebezpiecznych, z odpadami nuklearnymi włącznie - mówi Izabella Maruszczak. Szeroka na 25 metrów rampa pozwoli na jednoczesny załadunek wszystkich pokładów. Stocznia zbuduje sześć takich statków w ciągu najbliższych 3 lat.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl