ogólna |
nazwa statku | FINNHANSA | | armator | Finnlines Group OY AB | | bandera | fińska | | znak budowy | B501-I/1 | | klasa statku | DNV +1A1 Car Ferry A, E0, Ice 1A*, Corr, TMON | | stocznia buduj±ca | STOCZNIA GDAŃSKA | | biuro projektowe | STOCZNIA GDAŃSKA | | rok budowy | 1994 | |
wymiary główne |
długo¶ć całkowita [Lc] | 183,00 | m | długo¶ć między pionami [Lcc] | 171,30 | m | szeroko¶ć na wręgach [B] | 28,70 | m | wysoko¶ć do pokładu głównego [H1] | 15,23 | m | zanurzenie projektowe [T] | 6,80 | m | zanurzenie maksymalne | 7,40 | m |
napęd |
liczba | 4 | | producent | Zgoda-Sulzer | | typ | diesel 8ZAL40S | | moc | 5760 | kW | obr/min | 510 | | zużycie paliwa | 90,00 | t/dobę |
prędko¶ć |
prędko¶ć eksploatacyjna | 21.74 | węzły |
pojemno¶ć w kontenerach |
liczba kontenerów TEU ogółem | 94 | | liczba kontenerów TEU na pokładzie | 94 | |
pojemno¶ć w pojazdach |
liczba pokładów samochodowych | 3 | | długo¶ć tras parkowania (ogółem) | 3380 | |
tonaż |
pojemno¶ć brutto | 32534 | GT | no¶no¶ć przy zanurzeniu projektowym | 9005 | t | no¶no¶ć przy zanurzeniu maksymalnym | 10602 | t |
informacje dodatkowe |
informacje dodatkowe | System przeładunkowy umożliwia szybką wymianę w porcie ładunku okrętowego. Operacja taka trwa tylko 12 godzin, w jej trakcie przemieszcza się łącznie 6400 m pojazdów, czyli ok. 1800 t ładunku na godzinę. Statek posiada jedną dużą ładownię chłodzoną, która znajduje się na poziomie dna wewnętrznego; wyposażona jest w urządzenia chłodnicze pracujące na freonie R22, umożliwiające utrzymywanie temperatury od +4 st.C do +14 st.C przy 20 wymianach powietrza w ciągu godziny. Kabiny na piątym pokładzie nadbudówki i wszystkie pomieszczenia ogólnego użytku przystosowane są do wymagań ludzi niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. | |
|