STOCZNIA SZCZECIŃSKA

Nazwa statku:
Zobacz inne stocznie:
Stocznia Gdańska | Stocznia Szczecińska | Stocznia Gdynia | Stocznia Marynarki Wojennej | Stocznia Północna | Gdańska Stocznia Remontowa | Stocznia Gryfia | Stocznie ogółem


TYP:  pojazdowiec pasażersko-towarowy (ro-pax)

ogólna
nazwa statkuDANA SIRENA ex Golfo dei Delfini 
armatorDFDS Tor Line A/S 
banderaduńska 
znak budowyB591-I/2 
klasa statkuRINA/ABS *100 A1.1. Nav IL; Tp Tr(Ro-Ro), IAQ-1, NAV / +1A(E), Ro-Ro Passenger Ferry, +AMS, +ACCU, OMBO 
stocznia budującaSTOCZNIA SZCZECIŃSKA 
biuro projektoweSTOCZNIA SZCZECIŃSKA 
rok budowy2002 

wymiary główne
długość całkowita [Lc]199,40m
długość między pionami [Lcc]179,20m
szerokość na wręgach [B]23,40m
wysokość do pokładu głównego [H1]14,20m
zanurzenie projektowe [T]6,08m
zanurzenie maksymalne6,32m

napęd
liczba2 
producentWartsila 
typdiesel 9L46C 
moc9450kW
obr/min500 
zużycie paliwa72,00t/dobę

prędkość
prędkość eksploatacyjna22węzły

pojemność w kontenerach
liczba kontenerów TEU ogółem269 
liczba kontenerów TEU chłodzonych46 

pojemność w pojazdach
liczba pokładów samochodowych3 
długość tras parkowania (ogółem)2510 
samochody ciężarowe166 

dostęp do ładowni
dostęp do ładownistern door/ramp 

pasażerowie
liczba pasażerów308 
liczba kabin77 

tonaż
pojemność brutto18450GT
nośność przy zanurzeniu projektowym6800t
nośność przy zanurzeniu maksymalnym7650t

informacje dodatkowe
informacje dodatkoweDrugi, zbudowany w Szczecinie statek typu ro-pax; przeznaczony do transportu ciężkich kołowych zestawów drogowych, jak naczepy i ciągniki kołowe, a jednocześnie umożliwiającym podróż ich kierowcom oraz innym pasażerom. Statek zbudowano w 2001 roku dla armatora włoskiego, ale nie został on odebrany przez niego. W 2002 roku został sprzedany armatorowi duńskiemu.