TYP: zbiornikowiec do przewozu ropy (podw. poszycie)
|
ogólna |
nazwa statku | CAITHNESS | | armator | Fairlea Marine Ltd. | | bandera | liberyjska | | znak budowy | 8183/1 | | klasa statku | ABS +A1(E) OILCARRIER, SH; +AMS, ACCV with notation IWS, VCS, IGS | | stocznia budująca | STOCZNIA GDYNIA | | biuro projektowe | STOCZNIA GDYNIA | | rok budowy | 1999 | |
wymiary główne |
długość całkowita [Lc] | 245,05 | m | długość między pionami [Lcc] | 236,00 | m | szerokość na wręgach [B] | 43,00 | m | wysokość do pokładu głównego [H1] | 20,00 | m | zanurzenie maksymalne | 14,10 | m |
napęd |
liczba | 1 | | producent | Sulzer | | typ | 6 RTA 76 T | | moc | 13330 | kW | obr/min | 97 | |
prędkość |
prędkość eksploatacyjna | 15 | węzły |
zbiorniki ładunkowe - liczba i pojemność |
liczba zbiorników ogółem (ze zbiornikami slop) | 14 | | pojemność zbiorników ogółem (ze zbiornikami slop) | 120000 | m3 | liczba zbiorników slop | 2 | |
zbiorniki ładunkowe - charakterystyka |
rodzaj ładunku | oil products | | liczba segregacji ładunku | 3 | | zbiorniki malowane | nie | | materiał | stal kwasoodporna | | system pomp ładunkowych | pompownia centralna | |
tonaż |
nośność przy zanurzeniu projektowym | 83000 | t | nośność przy zanurzeniu maksymalnym | 102400 | t |
|