STOCZNIA GDYNIA

Nazwa statku:
Zobacz inne stocznie:
Stocznia Gdańska | Stocznia Szczecińska | Stocznia Gdynia | Stocznia Marynarki Wojennej | Stocznia Północna | Gdańska Stocznia Remontowa | Stocznia Gryfia | Stocznie ogółem


TYP:  kontenerowiec

ogólna
nazwa statkuMAERSK HONG KONG ex Nadir 
armatorAlpha Ship GmbH & Co., KG MS ´Nadir´, Germany 
banderaniemiecka 
znak budowy8138/1 
klasa statkuGL +100A 5E "CONTAINER SHIP", SOLAS II-2, Reg.54, +MC EAUT 
stocznia budującaSTOCZNIA GDYNIA 
biuro projektoweSTOCZNIA GDYNIA 
rok budowy1997 

wymiary główne
długość całkowita [Lc]178,00m
długość między pionami [Lcc]164,20m
szerokość na wręgach [B]28,20m
wysokość do pokładu głównego [H1]16,80m
zanurzenie projektowe [T]9,70m
zanurzenie maksymalne11,50m
wysokość do międzypokładu [H3]:13,60m

napęd
liczba1 
producentH. Cegielski/MAN B&W 
typdiesel 6L70MC 
moc17200kW
obr/min108 
zużycie paliwa68,70t/dobę

prędkość
prędkość eksploatacyjna21węzły

pojemność w kontenerach
liczba kontenerów TEU ogółem1617 
liczba kontenerów TEU na pokładzie941 
liczba kontenerów TEU w ładowni676 
liczba kontenerów 14 t/TEU1250 
liczba kontenerów TEU chłodzonych296 

pojemność ładowni
pojemność ładowni ogółem (ziarno):33550m3
liczba ładowni:8 

tonaż
pojemność brutto21199GT
pojemność netto8574NT
nośność przy zanurzeniu projektowym18031t
nośność przy zanurzeniu maksymalnym25100t

informacje dodatkowe
informacje dodatkoweKształt kadłuba, obejmujący nowy dziób gruszkowy, zaprojektowany w Gdyńskiej Stoczni, został przetestowany w Gdańskim Basenie Modelowym OHO w Centrum Techniki Okrętowej. Pomimo wpływu ciężkich elementów konstrukcji pokładu oraz smukłego kształtu, Nadir wykazuje dobrą stateczność, podczas gdy wysoka burta oraz podział przestrzeni, pomiędzy podwójnym poszyciem a podwójnym dnem, dużą ilością grodzi (co 40 stóp) powoduje, że statek spełnia z nawiązką wysokie wymagania w zakresie niezatapialności.