ogólna |
nazwa statku | MAERSK HONG KONG ex Nadir | | armator | Alpha Ship GmbH & Co., KG MS ´Nadir´, Germany | | bandera | niemiecka | | znak budowy | 8138/1 | | klasa statku | GL +100A 5E "CONTAINER SHIP", SOLAS II-2, Reg.54, +MC EAUT | | stocznia budująca | STOCZNIA GDYNIA | | biuro projektowe | STOCZNIA GDYNIA | | rok budowy | 1997 | | ![](./gfx_stocznie_statki/8138_1n1.jpg) |
wymiary główne |
długość całkowita [Lc] | 178,00 | m | długość między pionami [Lcc] | 164,20 | m | szerokość na wręgach [B] | 28,20 | m | wysokość do pokładu głównego [H1] | 16,80 | m | zanurzenie projektowe [T] | 9,70 | m | zanurzenie maksymalne | 11,50 | m | wysokość do międzypokładu [H3]: | 13,60 | m |
napęd |
liczba | 1 | | producent | H. Cegielski/MAN B&W | | typ | diesel 6L70MC | | moc | 17200 | kW | obr/min | 108 | | zużycie paliwa | 68,70 | t/dobę |
prędkość |
prędkość eksploatacyjna | 21 | węzły |
pojemność w kontenerach |
liczba kontenerów TEU ogółem | 1617 | | liczba kontenerów TEU na pokładzie | 941 | | liczba kontenerów TEU w ładowni | 676 | | liczba kontenerów 14 t/TEU | 1250 | | liczba kontenerów TEU chłodzonych | 296 | |
pojemność ładowni |
pojemność ładowni ogółem (ziarno): | 33550 | m3 | liczba ładowni: | 8 | |
tonaż |
pojemność brutto | 21199 | GT | pojemność netto | 8574 | NT | nośność przy zanurzeniu projektowym | 18031 | t | nośność przy zanurzeniu maksymalnym | 25100 | t |
informacje dodatkowe |
informacje dodatkowe | Kształt kadłuba, obejmujący nowy dziób gruszkowy, zaprojektowany w Gdyńskiej Stoczni, został przetestowany w Gdańskim Basenie Modelowym OHO w Centrum Techniki Okrętowej.
Pomimo wpływu ciężkich elementów konstrukcji pokładu oraz smukłego kształtu, Nadir wykazuje dobrą stateczność, podczas gdy wysoka burta oraz podział przestrzeni, pomiędzy podwójnym poszyciem a podwójnym dnem, dużą ilością grodzi (co 40 stóp) powoduje, że statek spełnia z nawiązką wysokie wymagania w zakresie niezatapialności. | |
|