22 marca 2007
10.00 - 10.20 |
Wystąpienia otwierające
Bogdan Ołdakowski, Prezes Zarządu, Actia Forum Sp. z o.o.
Dr Stanisław Cora, Prezes Zarządu, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA
Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańsk
Rafał Wiechecki, Minister Gospodarki Morskiej
Moderator konferencji:
Julian Skelnik, Wiceprezes Zarządu, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA |
11.00 - 12.30 |
Sesja analityczna - prezentacja rynku bałtyckiego |
11.00 - 11.30 |
50 rocznica zastosowania kontenerów w transporcie morskim - w jaki sposób kontenery zmieniły wizerunek transportu, wymiany handlowej oraz międzynarodowe relacje ekonomiczne.
Kapt. Hendrik Lorenz, Zarząd Port of Hamburg Marketing, Port Hamburg |
11.30 - 12.00 |
Morskie przewozy kontenerowe w obsłudze handlu zagranicznego państw bałtyckich.
Dr Maciej Matczak, Senior konsultant, Actia Forum Sp. z o.o. , Akademia Morska Gdynia |
12.00 - 12.30 |
Transport morski jako główny element wzrostu rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej w regionie Morza Bałtyckiego.
Bjarne Mathiesen, Dyrektor Zarządzający, Port Aarhus |
12.30 - 13.30 |
Lunch |
13.30 - 15.30 |
TRANSPORT MORSKI |
13.30 - 14.00 |
Mocne i słabe strony żeglugi bliskiego zasięgu, dedykowane usługi feederowe, przewozy intra-europejskie, statki oceaniczne - poziom rywalizacji regionalnej i europejskiej: czy jest wystarczająco dużo miejsca na wszystkie pomysły dotyczące tras na Morzu Bałtyckim?
Marc Copsey, Dyrektor Generalny Short Sea Trades, Mac Andrews & Co Ltd. |
14.00 - 14.30 |
Kontenerowe przewozy feeder'owe - czy zwyciezca bierze wszystko?
Dr Per Olaf Brett, Dyrektor projektów badawczych, DNV |
14.30 - 15.00 |
Żegluga bliskiego zasięgu - punkt widzenia armatora.
Sigurjon Markusson, Dyrektor Zarządzający, Containerships Ltd. Oy |
15.00 - 15.30 |
Serwis IntraBaltic armatora oceanicznego. ScanBaltic case study.
Sławomir Kalicki, Prezes Zarządu, Inter Marine Sp. z o.o. |
15.30 - 15.50 |
Przerwa Kawowa |
15.50 - 18.05 |
PORTY i TERMINALE |
15.50 - 16.15 |
System terminali hubowych - za wcześnie, za późno, czy w samą porę - rozwiązania dla kontenerowców wobec rosnącego wolumenu handlu.
Robin MacLeod, Dyrektor Techniczny, DCT Gdansk SA |
16.15 - 16.40 |
System Zarządzania Terminalem Kontenerowym zintegrowany z systemem GPS - precyzja, kontrola, skuteczność.
Andrew McKaig, Commercial Director for Central Systems & Automation Ltd. |
16.40 - 17.10 |
Jak pozostać wielkim, konkurencyjnym oraz efektywnym ekonomicznie - systemy pozwalające utrzymać niezależność finansową, zagrożenia ekonomiczne oraz ryzyko związane z inwestycjami w infrastrukturę portową - punkt widzenia banku/instytucji finansowej.
Colin Chanter, Prezes Zarządu, DCT Gdańsk SA |
17.10 - 17.40 |
Wizja Portu Klaipeda. Porty Bałtyckie - Hub, czy dalszy brak perspektyw.
Arturas Drungilas, Dyrektor Marketingu, Klaipeda State Sea Port Authority |
17.40 - 18.05 |
Terminale dla żeglugi bliskiego zasięgu - czy należą do przeszłości i znikną bezpowrotnie, czy mają przed soba świetlaną przyszłość - case study.
Marek Prażmak, Dyrektor Handlowy, Gdański Terminal Kontenerowy SA |
18.05 - 18.30 |
Pytania i odpowiedzi |
19.15 - |
GALA DINNER |
23 marca 2007
10.00 - 12.00 |
ZAPLECZE PORTÓW I TERMINALI |
10.00 - 10.30 |
Stanowisko załadowcy - więcej terminali, większa częstotliwość zawinięć, większe statki wobec dłuższego czasu transportu, wyższe koszty działania w sieci oraz niższa elastyczność opcji przeładunkowych - czy to jedyna nagroda od globalizacji?
Marek Tarczyński, Prezes, Polska Izba Spedycji i Logistyki |
10.30 - 11.00 |
Parki logistyczne i dystrybucyjne - wartość dodana dla centrów przeładunku lądowego oraz czynnik wspierający rozwój regionalnego - warunek konieczny dla wszystkich rozwijających się terenów zaplecza lądowego - case study.
Axel Brewe, Business Development, Rhenus Logistics |
11.00 - 11.30 |
Kolej - efektywny dostawca intermodalny transeuropejskich połączeń do i z terminali morskich czy transkontynentalny konkurent dla branży morskiej.
Walter Schulze-Freyberg, Prezes Zarządu, Polzug Intermodal GmbH |
11.30 - 12.00 |
Szanse usprawnienia systemu drogowego w obrębie Morza Bałtyckiego - czy optymalizacja zaistniałej kondycji jest wystarczająco realna, aby osiągnąć zadowalające wyniki przed zablokowaniem systemu?
Kamil Gerwszewski, Kierownik Działu Spedycji, Skat Transport Sp. z o.o. |
12.00 - 12.30 |
PRZERWA KAWOWA |
12.30 - 13.00 |
SPOJRZENIE NA RYNEK WSCHODNI |
12.30 - 13.00 |
Prezentacja intensywnego wzrostu inwestycyji w terminalach portowych w Rosji i Państwach Bałtyckich w latach 2000-2025 - pośrednie i bezpośrednie przyczyny oraz kierunki ewolucji.
Przedstawiciele rynku Rosyjskiego, krajów Bałtyckich oraz zaproszonych gości. |
13.00 - 14.30 |
PANEL DYSKUSYJNY
- Co należy zrobić, by uniknąć kongestii w terminalach portowych oraz aby zabezpieczyć sprawne przeładunki - nowe regionalne udoskonalenia metod działania czy wykorzystywanie najlepszych doświadczeń terminali z Europy Zachodniej?
- Rozwój infrastruktury terminali kontenerowych w Rosji i państwach bałtyckich
- Przymusowe działanie, aby zaspokoić obecny i przyszły popyt czy wyścig technologi ku niepewnym horyzontom?
- Rekonstrukcja systemu transportowego
- Czy jest możliwe osiągnięcie zakładanego poziomu przez firmy z Rosji i państw bałtyckich czy zaangażowanie zagranicznego kapitału oraz dostarczenie zagranicznych technologii to czynniki niezbędne dla każdego projektu.
|
14.30 |
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI |
|